Ramowy rozkład dnia
Prezentujemy szczegółowy rozkład dnia pracy przedszkola i zajęć naszych podopiecznych.
Ramowy rozkład dnia
Czas trwania zajęć | Rodzaj zajęć | Rodzaj aktywności dzieci |
6:00 – 8:00 | ZAJĘCIA PORANNE | Schodzenie się dzieci. Czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Zabawy swobodne spontaniczne. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela, w tym obowiązkowe zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne o wielostronnym ruchu. Dowolna twórczość dzieci, czytanie literatury dziecięcej, rozmowy z dziećmi, praca indywidualna z dziećmi. |
8:00- 8:30 LEŚNE LUDKI PSZCZÓŁKI ; 8:30-9:00 SŁOWIKI JEŻYKI | ŚNIADANIE | Czynności higieniczne, samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych - wspólne nakrywanie do stołu, posiłek i sprzątanie po posiłku. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. |
8:30- 9:00 LEŚNE LUDKI, PSZCZÓŁKI | ZABAWY DOWOLNE DZIECI | Podejmowanie inicjatywy dziecka ,zabawy indywidualne lub samotne oraz zabawy grupowe, zbiorowe. Zabawy zespołowe, podporządkowane wspólnemu celowi, z podziałem ról, przywódcą i wykonawcami poszczególnych zadań. |
9:00- 9:25 SŁOWIKI, JEŻYKI | PRZYGOTOWANIE DO ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH | Zabawy orientacyjno – porządkowe, zabawy ze śpiewem, rozmowy kierowane. |
9:00- 10:15 LEŚNE LUDKI, PSZCZÓŁKI | ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE | Zajęcia z całą grupą prowadzone według miesięcznych planów pracy, opracowanych na podstawie programu nauczania w przedszkolu. Rozbudzanie aktywności poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej i ruchowej. Rozwiązywanie problemów edukacyjnych. Rozwijanie mowy i myślenia, poznawanie pojęć matematycznych, zjawisk przyrodniczych i społecznych. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prace ogrodnicze, porządkowe, wycieczki, spacery. Zabawy swobodne i spontaniczne. |
9:25- 12:00 SŁOWIKI, JEŻYKI | ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE | Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych Zajęcia z całą grupą prowadzone według miesięcznych planów pracy, opracowanych na podstawie programu nauczania w przedszkolu. Rozbudzanie aktywności poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej i ruchowej. Rozwiązywanie problemów edukacyjnych. Rozwijanie mowy i myślenia, poznawanie pojęć matematycznych, zjawisk przyrodniczych i społecznych. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prace ogrodnicze, porządkowe, wycieczki, spacery. Zabawy swobodne i spontaniczne. |
10:15- 11:00 LEŚNE LUDKI, PSZCZÓŁKI | SPACERY I WYCIECZKI | Zestawy zabaw ruchowych w sali i na powietrzu, zajęcia dodatkowe dla dzieci młodszych, twórczość manualno – plastyczna |
11:00- 11:30 LEŚNE LUDKI PSZCZÓŁKI ; 12:00-12:30 SŁOWIKI, JEŻYKI | OBIAD - ZUPA + WITAMINKA ; OBIAD + WITAMINKA | Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu. Spożywanie soków, owoców i warzyw. Uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania. |
11:30- 13:00 LEŚNE LUDKI PSZCZÓŁKI 12:30- 13:45 SŁOWIKI JEŻYKI | CISZA POOBIEDNIA | Drzemka dla dzieci młodszych oraz chętnych dzieci starszych. Zajęcia o charakterze relaksacyjnym w sali lub na powietrzu. Zajęcia dodatkowe – twórczość manualno – plastyczna, wychowanie fizyczne. Indywidualna raca z dziećmi. |
13:30-13:45 LEŚNE LUDKI, PSZCZÓŁKI | OBIAD - DRUGIE DANIE | Zabiegi higieniczno - sanitarne. Czynności samoobsługowe Wspólny posiłek. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. |
13:45- 14:30 LEŚNE LUDKI, PSZCZÓŁKI | ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE | Gry i zabawy dowolne i inspirowane przez nauczyciela, zajęcia z komputerem, twórczość plastyczno – manualna, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci. |
14:30- 14:45 LEŚNE LUDKI, PSZCZÓŁKI | PODWIECZOREK | Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno – sanit. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku. |
14:15- 14:30 SŁOWIKI, JEŻYKI | PODWIECZOREK | Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno – sanit. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku. |
14:00- 16:00 SŁOWIKI, JEŻYKI | ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE | Gry i zabawy dowolne i inspirowane przez nauczyciela, zajęcia z komputerem, twórczość plastyczno – manualna, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci |
15:00- 17:00 | CZEKAMY NA KOCHANYCH RODZICÓW | Dowolna działalność dzieci, zabawy w Sali lub na powietrzu. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne |
Gr. 3- latki – „Leśne Ludki”
Gr. 4-latki – „Pszczółki”
Gr. 5-latki – “Słowiki”
Gr. 6- latki – „Jeżyki”