Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Strona Publicznego Przedszkola w Jędrzychowicach
Publiczne Przedszkole w Jędrzychowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Publicznego Przedszkola w Jędrzychowicach.
- Data publikacji strony internetowej: https://krasnoludki.zgorzelec.pl
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-06
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Wyłączenia:
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Treści niedostępne:
Zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości, gdyż zostały przesłane przez podmiot zewnętrzny.
Tabele umieszczone na stronie mogą nie być dostępne cyfrowo w całości, gdyś ich struktura nie umożliwia pełnego dostosowania tabel do czytników ekranu
Multimedialne elementy wizualne nie posiadają audio deskrypcji.
Umieszczone filmy pochodzą z serwisów DailyMotion, Facebook oraz You Tube i nie mają dołączonych napisów dla osób niesłyszących.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2022-03-06
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-03-06
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Joanna Karkowska.
- E-mail: krasnoludki@gmina.zgorzelec.pl
- Telefon: 75 64 084 78
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Publiczne Przedszkole Krasnoludki w Jędrzychowicach
- Adres: Jędrzychowice 74 59-900 Zgorzelec
- E-mail: krasnoludki@gmina.zgorzelec.pl
- Telefon: 75 64 084 78
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna:
Budynek Publicznego Przedszkola Krasnoludki znajduje się w Jędrzychowicach 74, 59-900 Zgorzelec, główne wejście od placówki znajduje się od strony północno- zachodniej. Na działce w części południowo- zachodniej zlokalizowany jest budynek przedszkola, budynek gospodarczy oraz wiata. Dodatkowo na terenie działki zlokalizowany jest śmietnik, plac zabaw, siłownia terenowa, miejsca parkingowe wewnętrzne. W wydzielonej części budynku zlokalizowany jest Sekretariat, dostępny dla interesantów. W części północnej drogi powyżej budynku przedszkola znajduje się 15 miejsc postojowych, ogólnodostępnych, w tym wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wszelkie informacje udzielane są przez pracowników Sekretariatu w sposób głosowy. Bezpośrednia obsługa interesantów odbywa się tylko na parterze. W przypadku konieczności rozmowy z pracownikami innych działów, są oni wzywani telefonicznie przez pracowników Sekretariatu. Przedszkole wyposażone jest w urządzenia oraz rozwiązania techniczne zapewniające osobom niepełnosprawnym odpowiednie warunki dostępu do obiektu. Dojście z poziomu terenu na poziom parteru zapewnia zewnętrzny ciąg komunikacji pieszo- jezdnej oraz pochylnia stała zabudowana przy wejściu głównym .W części wejściowej do budynku znajduje się dźwig osobowy o napędzie hydraulicznym z dostępem dla osób na wózkach umożliwiający im bezpieczne pokonanie różnicy poziomów i swobodny dostęp z poziomu parteru na poszczególne poziomy użytkowe. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych, brak pętli indukcyjnych oraz systemów nagłaśniających. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Informacje dodatkowe i inne oświadczenia:
Udogodnienia:
Skróty klawiaturowe
Pierwsze naciśnięcie klawisza TAB spowoduje wyświetlenie menu nawigacyjnego poszczególnych sekcji witryny. Każde kolejne naciśnięcie TAB pokazuje następną pozycję.
przejść do wybranego obszaru serwisu, przez naciśniecie ENTER
SHIFT + TAB, aby wrócić do poprzedniej sekcji.
Inne informacje i oświadczenia:
Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 t.j.) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej, zwanym dalej ,,wnioskiem o zapewnienie dostępności”.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym,
3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.